söndag 21 april 2013

Dagens träning

Normalt har jag min heliga vilodag på söndagar men kände att idag helt klart vart försvarbart att göra ett undantag då jag fick chansen att åka upp till Stockholm för att få träffa & träna med Gustaf Ollas!

Första tanken när jag såg Gustaf var "om han väger 15kg mer än toppformen på DC 2012 så är jag nog inte ens tävlingshård på 75kg..." (inte för att jag tänkt tävla, men skadad som man är så tänkte jag i de banorna)

En mycket trevlig prick och inte helt otippat var han precis som vilken människa som helst, om man nu bortser från hans kompetens och styrka på gymmet!

På schemat var det bröst, vilket passade ypperligt då det är den muskelgrupp jag "släpar" mest på. Så jag passade på att lyssna extra noga på hans tips och tricks som han snällt delade med sig av och jag tjuvtjikade såklart på hans teknik när han körde!




Nu körde jag snällt följa-john hela passet, även om jag nu fick sänka vikterna något, så passet blev som följer...

Bröst @ Sats Zenit


Bänkpress
10x50 kg
8x65 kg
6x70 kg
4x75 kg
3x82,5 kg
1x85 kg
4x75 kg
6x70 kg
9x60 kg

Sned hantelpress
8x19 kg
9x22 kg
8x22 kg
8x22 kg

Flyes i CC (underifrån)
12x10 kg
12x15 kg
12x15 kg

Flyes i CC (ovanifrån)
12x20 kg
12x20 kg
12x20 kg

Dips (assisterade) - on the minute!
6x6

Kommentar:
Hade detta varit skarpt läge, alltså utan "passning" så hade jag satt PB i bänken sett till % av kroppsvikt för jag körde nämligen 1 reps med min kroppsvikt vilket aldrig hänt förut...

Att köra pyramidset på bänken var för övrigt något nytt för mig och kanske något jag borde införa lite då och då för helvete vilken pump jag fick i brösten, vilket fortfarande sitter i typ 2,5 timmar senare :D


Tusen tack för ett givande gympass på alla sät och vis, nu har jag om möjligt ännu mera motivation att kämpa vidare i min kamp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar