onsdag 17 april 2013

Dagens kost

kl. 16.45: 400mg koffein.

kl. 16.55: 10g bcaa, 20g malto & 5g kreatin + 400mg koffein.

- Styrketräning!

kl. 18.30: 10g bcaa + 20g malto.


kl. 19.40: Pulled pork med pitabröd, cheddarost, två sorters "kebabså" & sallad + 3g omega-3 & 2500 IE Vitamind D-3.



kl. 20.50: Morots- & Saffrans (protein)ugnspannkaka (?) med lingonsylt + en kopp te.

5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
20g Xpand FX (BCAA)
40g Carbo FX (malto)
350g Pulled Beef, Havanna Club
123g Vitt bröd vatten typ pitabröd fibrer ca 3,5% 
50g Creme Fraiche 15% naturell
100g Felix Grill- & kebabsås
180g Isbergssallat
70g Paprika grön gul röd
80g Tomat
50g Lök gul röd
50g Cheddarost (skivor)
190g Ägg rått
250g Milbona kvarg 0,3%
100g Mellanmjölk 1,5% fett berik med A- och D-vitamin
125g Rågflingor (AXAs)
100g Morot
150g Lingonsylt lågkalori
150g Äggvita
5g Smör 80% fett
3g Omega-3, kapsel
1g Vitamin D-3, kapslar
4g ZMA FX, kapslar

Totalt:
2548 kcal
201g protein
265g kolhydrater
64g fett

Kommentar:
Det blev sannerligen en pannkaka av kvällsmålet, rörde ihop en smet för att uppfylla mitt dagsbehov av kcal & makros och smakade grymt men är nog falsk marknadsföring att säga att det smakade just pannkaka! :P

6 kommentarer:

  1. Tycker det är dags att du skriver ut recepten på din sida som du visar på kolozzeum :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. om du med "din sida" menar denna blogg så hittar du 57 recept uppe till höger i olika kategorier under "matlagning och recept" eller bara etiketten "matlagning och recept":

      http://quattrojimmy.blogspot.se/search/label/Matlagning%20och%20Recept

      Om detta inte var svaret på din fråga får du gärna förtydliga dig :D

      Radera
    2. Dina recept som du postat på denna sidan använder jag flitigt . Jag syftade mer på recepten du postar på kolozzeum att dom är "nya" och du ej har lagt ut dom här. Men det kanske kommer eller ? :D

      Radera
    3. Kul att höra!

      Alltså, jag tror du missat något. Eller så pratar du om recept men menar bilder? :P

      Jag länkar ju samtliga saker på kollo ifrån bloggen. Det som syns på kollo finns alltså här och de maträtter/bakverk jag delat recept på hittar man alltså här, lägger aldrig upp ett recept på enbart kollo utan det länkas alltid till bloggen där samtliga recept finns.

      Eller jag som är snurrig nu? :P

      Jag har däremot inte recept på allt jag äter, så ibland kommer det bara matbilder ;)

      Radera
    4. Hehe är nog jag som snurrade till det för dig. Jag menar ibland postar du en bild på kollo men skriver ej ut receptet. Sen när jag går in här och ska försöka hitta receptet så finns det ej. Men jag förmodar att du inte skriver ut alla recept heller.

      Radera
    5. Hehe, då är jag med på noterna.

      Stämmer bra, hittar du inte receptet här så finns det inget. Lägger alltså aldrig upp recept på annat ställe än här.

      Anledningen till det är för övrigt ganska enkel, har inte tid att skriva ut recept på allt och de mesta maten jag äter är bara helt vanlig mat så finns redan 1000-tals recept likt dom om man googlar ;-)

      Radera