lördag 20 april 2013

Morgonstund har guld i mund?

Börjar nästan bli larvigt, för sen jag började ta ett kosttillskott har jag verkligen somnat på halvvolley för att 5-6 timmar senare vakna HELT utvilad och nästan som en ny människa...


Vet inte om det är placebo eller ej. Oavsett är det ju egentligen enbart positivt? Om det inte vore för att jag som tex igår gick och la mig runt 23.30 och nu vaknar kl 05.30 och ligger tänt som ett ljus i sängen.

Nu lyckades åtminstone ligga kvar i 30 min innan jag gick upp för tänkte "duktiga jävla pensionärspoäng om jag går upp FÖRE kl 06.00 en lördag"!

Kanske dags att skriva en liten recension/artikel om detta påhitt till kosttillskott nu när man har en hel lördag framför sig? :D

6 kommentarer:

  1. ZMA?

    Jag vaknar också 06:00 eller innan varje dag. Du börjar bli gammal amigo. Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, käkade dock först bara magnesium men när jag köpte ALC (ska "dämpa" stresshormonerna i kroppen) så passade jag på att ta hem en burk ZMA för zinket är bra det med :)

      Haha... Tack du, jag som trodde jag bara var utvilad :P

      Radera
  2. Jag upplever också väldigt bra effekter av ZMA. Drömmer du också "annorlunda". Svårt att förklara men jag gillar verkligen ZMA.

    Haha! Du är ung fortfarande men det här med att sova länge på lördagar händer mer och mer sällan. Ha en bra dag! Jag drar till Malmö. Öl och whiskey-mössa! Mvh blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nog rätt vanligt med främst magnesiumbrist, så ZMA är verkligen inte pengar i sjön om man nu har lite sömnproblem.

      Du är inte ensammen, jag har exakt detta och var samma sak sist när jag körde en period (2011 tror jag det var) och just denna "biverkning" verkar vanlig för är nog pga att man sover djupare.

      Haha, tack... då kan jag sluta åldersnojja ;)

      Fyfan, det där lät ju bara för härligt så se till att ta ett par järn åt mig och njut till fullo av denna lördag!

      Radera
  3. När jag kamperade hos Dreas så knarkade han ner mig med 5-HTP, DÄR snackar vi sova gott! Jag vaknade upp med känslan av att aldrig någonsin ha sovit så gott i hela mitt liv. Det var helt sinnessjukt, det var verkligen som att vakna och äga hela jävla världen, satan vilken god sömn!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet knappt om jag vågar googla på vad 5-HTP är, för verkar ha missat detta påhitt på diverse forum jag hänger på :P

      Låter ju dock som att det är bra grejjer om man vill sova som en gud :D

      Radera