söndag 14 april 2013

Söndagsmiddagen!

Nu får jag väl delvis skylla mig själv, för glömt annonsera för att jag denna vecka valt att vara köttfri. Men hur kul är det som en regelrätt meatlover att få denna uppslängt på fullskärm dag 6 av 7 på den köttfria veckan?


Har lite svårt att beskriva känslan med ord, men samtidigt väldigt skönt att jag inte konverterat till att äta vegetariskt "resten av mitt liv". 7 dagar är inte många dagar på ett liv, så jag ska klara detta ;)


Om ni var observanta så kunde ni läsa att jag hade ett till köttigt jobb idag, jag ska nämligen göra min livs första Pulled Beef och med tanke på hur god min Pulled Pork blev med Sweet Baby Rays BBQ-sås blev det en orgie av denna sås plus något som jag tror blir pricken över i'et, den 7-åriga kubanska romen från Havanna Club!


Har en liten fundering på om jag ska baka kolhydratkällan till detta, för blir premiärätning redan imorgon! Men då ugnen är upptagen hela dagen (pulled beef'en ska minst vara inne 7 timmar) fick det undertiden bli en batch davosgröt i brist på annat.


Haha, klockan är halv 9 och jag har redan hållit igång ett tag som ni ser = produktiv söndag! 

Har dock en nöt kvar att knäcka, vafan ska jag äta till middag när sällskapet tydligen tänkt ha köttbuffé? Ja den som Lever får se...

Hoppas ni får en bra söndag och lyckas ladda dom sista procenten som saknas (ev) saknas för att orka med kommande veckas utmaningar!

6 kommentarer:

  1. Du var ju som jag minns det lite osäker på om du skulle köra köttfritt veckan ut eller bara under vardagarna. Tycker därför det är grymt av dig att köra hela vägen och till och med skippa köttet på självaste söndagsmiddagen som jag förstår är något av en institution i eran familj :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra, tanken var köttfritt "i veckan" och helgen öppen. Men insåg rätt snart att jag inte kan göra någt halvdant så i fredags bestämde jag mig för att gå allin!

      Jadu, vår familj gillar kött och denna söndag var fan inte kul. För jag är den som kan vår gasolgrill och det innebar alltså att jag grillade samtligas biffar medans jag grillade min "burgare" åt mig själv!

      Radera
  2. Hur funkar det att göra davosgröt på gröt ris? Något speciellt man ska tänka på(Aldrig sett recept på de nämligen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur man gör vet kvinnan ovanför din kommentar, hennes recept funkar ypperligt (därifrån jag fått inspiration till mitt "recept)

      http://emmysliv.shapemeup.se/2012/12/17/risgrynsdavos/

      Blir som risifrutti, fast godare :D

      Radera
  3. Tack, men får nog bli en del modifiering! (Micro istället för joxet med grytor och koka)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig, du missar något om du inte fått prova en risgrynsdavos innan du dör. Om det nu är så att du gillar risgrynsgröt och/eller risifrutti!

      Men är bra smidigt att göra en vanlig gröt om man inte har tid ;)

      Radera