söndag 14 april 2013

Veckoplanering

Nu är jag väl inte riktigt som normalt folk, då jag är lite mer noggrann än nödvändigt när det kommer till planering över huvudtaget. Om det nu är möjligt att vara för noggrann?

Jag känner att det är dumt att lämna plats för enkla snedsteg när det kommer till kosten så i morse planerade jag som vanligt in veckans vardagar som jag som vanligt har "100%-ig" koll på när, var & hur jag ska äta.


Har varit helt sjukt sugen på min absoluta favoriträtt i köket, som troligen är skyldig till några av dom kilona fett jag fått skala av senaste åren, för var allt för länge sen och nu när det är fritt fram att äta kött är det lika bra att göra det med maximal njutning?

Utifrån denna planering kunde jag snabbt göra en kontroll av vad jag har hemma och vad som borde köpas in av mina vardagliga varor och sen komplettera med lite smått och gott! Kan ju aldrig göra nån riktigt storhandling för då hinner det mesta bli gammal, så antar jag även kanske sparar några kronor på detta? ;)

Man kan dock aldrig planera för nog, för precis när jag var på väg till affären så ringer vakten på jobbet och meddelar att jag har ett larm jag måste åka ut på. Har nämligen min sk beredskapsvecka (tisdag-tisdag) så blev en sväng till jobbet och väl i stan igen så blev det ett besök på ICA!


Dom jävlarna hade självfallet rabatterbjudande på ett antal varor jag inte ens hade tänkt köpa och när man får se kvarg för billig penning med långt datum är det väl bara "bunkra" i den mån jag kan?


Med dessa livsmedel bör jag nästan klara mig i 2-3 veckor för hade en hel del i både frys och kyl!

Fetaosten var för övrigt ett till impulsköp men kollade så sent som igår på ett recept med detta så nu har jag en fredags- eller lördagsmiddag spikad framöver ;)

Ps. Om ni som stalkar mig riktigt duktigt kollar noga på min kostplanering ser ni att det 1. Saknas lite kalorier mot normalt 2. Inte är så slaviskt fördelade makros som tidigare. Anledning till 1 är att jag vill prova sänka ca 100 kcal/dag och se vad som händer på vågen och 2 för att jag inte orkar vara mer "opti". Ds.

2 kommentarer:

  1. Är spagetti och köttfärssås som är din absoluta favorit? Pulled beef har jag gjort många gånger eller långkok med högrev. Är det samma sak? Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra, uppväxt på detta. Nu ska jag dock göra en "bolognese" snarare än svensk köttfärssås!

      Rent på pappret är det samma sak men skillnaden är att det görs i ugnen och i mitt fall i lergryta. Om det smakar annorlunda mot en "chili" som jag gjort tidigare får jag reda på imorrn!

      Radera