lördag 6 april 2013

Survival kit!

Ikväll ska jag göra det som mest troligt nästan alla som deffar (eller går på en sk "diet") fruktar, det är att äta alla sin mat på restaurang/ej hemma eller on the road!


Nu har jag redan syndat tillräckligt denna deff, så finns inte utrymme för att köra på en oplanerad ätning denna kväll bara för att jag på grund av ren lathet inte orkar bry mig, utan har valt att tänka efter före!


Fördelen utöver att jag äter enligt periodisk fasta och då har en väldigt stor mängd mat att äta per sittning, är att jag valt att ej ha några förbud på val av livsmedel. Jag kan alltså äta "precis vad jag vill":..


Nu underlättar även att jag äter på min favoritrestaurang i Stockholm och då kan välja att njuta av min mat 100% istället för att fundera på om detta är "nyttigt" eller "onyttigt" för mig!


Efter detta blir det en sk klassiker, ett besök på Heron City för bio-tittning och självfallet måste man få äta något gott?


Ja det ni ser nedan är mitt survival kit för denna afton!


Återkommer med rapport senare ikväll hurvida detta blev en deffvänlig kväll eller ej, för allt blir inte alltid som man tänkt sig trots att man planerar allt minutiöst!

2 kommentarer:

  1. Mummelimumma! PF är ju bra på det sättet, bara till att äta äta äta och äta lite till när kvällen väl kommer ;-) Hoppas att du fick en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men exakt, det är väl dock inte helt opti för plånboken när man ser att dom tar 295kr för en 250g's biff...

      Men kött är gott och värt att betala för som tur är ;)

      Blev en bra kväll i helhet, även om det blev byte av restaurang och inte nån direkt 5-poängare på bion. Men trevligt sällskap som vägde upp :)

      Radera