torsdag 18 april 2013

Deff 2013 - Visuell check-up!

Det är tydligen ganska exakt en månad sen jag frivilligt gick från att överäta (bulka) till att börja underäta (deffa), så känns som det är läge för en liten rapport om hur det går mer än bara på vågen!



De övre bilden är vid bulkavslutet (17/3) och den undre var gårdagens (17/4) kvällsform och det skiljer ganska exakt 1kg på vågen och en hel del i poseringen så kanske inte den bästa jämförelsebilden?

Kroppsmått


inom parantes () är skillnaden mot 2013-03-15.

Axlar: 118 cm (-2 cm)
Bröst: 103 cm (-2 cm)
Höfter: 97 cm (-3 cm)
Lår, H: 58,5 cm (-0,5 cm)
Lår, V: 59 cm (-1 cm)
Midja: 81 cm (-2 cm)
Nacke: 37 cm (-1 cm)
Rumpa: 100 cm (-2 cm)
Underarm, H: 31 cm (+- 0 cm)
Underarm, V: 30 cm (-0,5 cm)
Vad, H: 39 cm (-1 cm)
Vad, V: 39 cm (-0,5 cm)
Överarm, H: 35,5 cm (-1 cm)
Överarm, V: 35 cm (-0,5 cm)
Handled, H: 18 cm (+- 0 cm)
Handled, V: 17,5 cm (-0,5 cm)

Kommentar:
Nu är det ingen skärradare som mätt mig utan jag själv så ingen direkt vetenskaplig mätning, men det intressanta är att jag tappar mest på de ställen där jag har mitt "överflödiga" kroppsfett!

Denna deff verkar jag inte riktigt tappa fett på exakt samma ställen som hösten 2012, för jag har upptäckt separationer och till och med muskelfibrer runt axlarna som jag inte ens hade vid deffavslutet sist och då är jag 4-5 kg tyngre nu!

Skillnaden mellan denna deff och förra är ju även att jag mättat kroppen med kreatin så jag bär runt på en hel del mer muskelglykogen (vätska), vilket betyder att jag troligen kommer ha ett betydligt lägre BF dagen jag tar mig ner till motsvarande vikt på denna kroppsmätning!

Slutsats:
Det lutar åt att jag trots en seg start faktiskt deffar, men det går ej enligt planen och inte helt säker på att dom 13 veckor jag hade planerat att denna deff skulle ta kommer räcka.

Eftersom jag egentligen inte har någon deadline kör jag helt enkelt vidare på samma upplägg och får i sånna fall förlänga deffperioden tills jag är "klar"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar