lördag 23 mars 2013

Dagens kost

kl. 15.30: 600mg koffein


kl. 15.50: 10g bcaa, 4st riskakor m. honung & nöt-creme.

- Styrketräning

kl. 18.10: 10g bcaa + 1 äpple.





kl. 18.45: Ungsbakad laxfile med paprika- & cashewnötpesto med rotmos & grönsaker + davsogröt med sylt & bär.


kl. 19.45: Ostkaka, kvarg + varma blårbär & hallon.

32g Riskakor, osaltade (Friggs)
10g Honung, flytande (ICAs)
10g Nöt-Créme
20g Xpand FX (BCAA)
115g Äpple m skal
310g Potatis
105g Morot
175g Kålrot
10g Smör 80% fett
35g Mellanmjölk 1,5% fett berik med A- och D-vitamin
250g Laxfilé
35g Pesto Parika & Cashewnötter
500g Grönsallat gurka tomat paprika u dressing
60g Majskorn, konserv (ICA)
40g Rågflingor (AXAs)
200g Mild Lättyoghurt 0,5%
10g Jordgubbssylt, lättsockrad (BOB)
300g Frödinge ostkaka lätt
500g Milbona kvarg 0,3%
125g Blåbär frysta
125g Hallon frysta

Totalt:
2602 kcal
193g protein
263g kolhydrater
75g fett

Kommentar:
På pappret var det en ganska udda mix till middag men funkade helt sjukt bra tillsammans, vilket var tur för hade sjuka cravings på rotmos och gjorde således mitt livs första rotmos till den lax jag redan hade tinat (och tänkt göra något helt annat på).

Min doggybag till kvällens utflykt skulle egentligen varit icke lightversion av frödinges ostkaka, men den var slut så hade nästan satt en fullträff på fett och kcal om jag fått den jag hade planerat för ;)

Är för övrigt 3,5 (light) vs 7 % (standard) i fett i dessa gudagåvor, så rikgit bra deff-käk om man inte orkar göra egen ostkaka för mättar väldigt bra per kcal enligt mig åtminstone! :)

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat publicera mängder för alla livsmedel igen! Känns som man får en bättre överblick av din kost då, och inte bara ett gäng salivstimulerande bilder ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet ärligt talat inte varför jag slutade med detta, för har ju räknat kalorierna i det närmaste lika nitiskt under bulk som deff (även om jag nu ibland släppt helt, som högtidsdagarna under jul & nyår m.m.).

      Men räkna med att det blir stående framöver, så länge jag nu har registretat det jag ätit ;)

      Ps. Nu skriver jag sällan in allt exakt som jag äter det, så tex 20g bcaa är totalen och ibland kommer livsmedlen helt i fel ordning pga att jag registrerar dom i efterhand/ändrar något i sista sekund Ds.

      Radera