tisdag 5 mars 2013

Peanut Butter Cups m.m.

Ibland kan man nästa tro att det är ödet eller finns det en (godis)gud?


Läste nämligen om ett recept på just denna godis (Reese's Peanbut butter Cups) och hade nästan tänkt att baka detta nu i helgen som var men valde att istället göra en "nyttig" chokladgodis.


Men innan jag kommer till själva ämnet, så kan det vara värt att notera att jag jobbar på ett företag som har som kutym att det ska bjudas på godis, gräddtårtor, smörgåstårtor, bullar, kakor och jag allt som är sött eller gott/ätbart så ofta som bara är fysiskt möjligt! 

Finns ju två sidor av detta mynt, men jag tänker inte säga att än att det periodvis är ett mirakel att jag inte äter mig fet igen och under deff kan det rent ut sagt vara tungt att se alla mumsa på allt det goda! Nu är det ju ett fritt land, så jag tänker inte säga mer om det mer än att jag troligen inte är ensammen om detta fenomen inom "tjänstemannayrket"?


Hur som helst...

När jag fick höra att en av projektledarna jag jobbar med rätt så mycket var på en tjänsteresa i USA så visste jag att han skulle komma hem något gott, då han på förra resan tog med sig twinkies och i övrigt är en riktigt duktig bagare då han försett oss med x antal tårtor & bakverk genom åren!

Denna gång var det rent ut sagt en fullträff, för han hade köpt en sån där "giftbag" med amerikans choklad och då de var i smida portionspåsar så kunde jag faktiskt för en gångs skull ta del av godiset utan att behöva äta upp det vid fikabordet!

Så detta är vad jag kom hem med:


REESE'S Peanut Butter Cups - Surrounded by rich milk chocolate, the REESE'S Peanut Butter is sure to satisfy anyone who wants a peanut butter fix.

HERSHEY'S Milk Chocolate with Almonds - HERSHEY'S Milk Chocolate with delicious roasted almonds.

HERSHEY'S Cookies 'n' Crème - A unique twist on a classic with cookies in every bite.


Ojoj, snacka om att jag är förväntansfull!?


Ps. Jag har bestämt att jag ska äta dessa på en och samma gång och då se till att få njuta av dom och ev. kunna jämföra dom så räkna med ett "smaktest" framöver! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar