lördag 23 mars 2013

Loppkalender 2013?


Gårdagens rejäla urladdning i löparspåret gav mig mersmak, minst sagt, så satte jag mig och kollade lite på www.loppen.se och har preliminärt bestämt att jag kommer ställa upp på följande löpartävlingar under 2013:

  • 20 april - Spring Cross (Stockholm), 12 km (2 varv).
  • 9 maj - Oppebylöpet (Nyköping), 10 km (2 varv).
  • 28 juni - Trosa Stadslopp, 8.9 km.
  • 3 augusti - Eskilstunaloppet, 10.0 km.
  • 17 Augusti - Midnattsloppet Stockholm, 10 km. (Plan B: Norrköpingsloppet)
  • 24 (?) Augusti - SN-löpet (Nyköping), 7.6 km (2 varv).
  • 14 september - Stockholm halvmarathon, 21.1 km.
  • 5 oktober - Tjurruset (Stockholm), 10.0 km.

Nu är det rätt många ny lopp för mig då jag bara sprang 3 st under 2012, så måltider är endast spekulativa vid det här stadiet på dom. 

Dom två värsta utmaningarna blir dom två sista loppen, för det är för mig obeträdd mark i tävlingssammanhang. Tjurruset kan bli spännande och hoppas debuten på Spring Cross ger mig mer kött på benen!


Jag kommer ju däremot springa tre lopp som jag körde även 2012 och målet är att förbättra tiden på Trosa Stadslopp, men då jag sprang 5 minuter snabbare än jag i skrivande stund presterat på träning motsvarande distanser så har jag helt klart en hel del att jobba på! 

Kommer krävas ännu bättre förberdelser, för var nog det pluss min sk vinnarskalle som gjorde att jag egentligen sprang snabbare än vad jag egentligenn borde kunna ha gjort!?


Målet med SN-löpet är precis samma som ovan, den tiden ska förbättras och där vet jag att det finns potential tilll förbättring då jag inte presterade till 100% på grund av dåliga förberedelser.


Har även funderingar på om jag ska vara så djärv att jag ska sikta på sub 45 min på Oppebylöpet, men då jag sprang 5km förra året så blir ju en målgång en förbättring...

Finns det några fler lopp som ligger i närheten av Södermanland med omnejd som jag helt enkelt inte får missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar