fredag 22 mars 2013

TGIF!?

Idag har jag plockat ut lite arbetstidsförkortning så är ledig ifrån jobbet, men jag hade inte tänkt ligga på soffan och pilla navelludd...


Utan detta finns på agendan


  • Ringa fösäkringsbolaget - CHECK
  • Ringa polisen - CHECK
  • Möte med banken nr 2.
  • Trimma barret.
  • Reka ny tatuerare. (min har flyttat 22mil bort!)
  • Läsa senaste buffé = Handla lite?
  • Suga i mig d-vitamin.
  • Matlagning.
  • Bakning?
  • En löprunda?
  • TV & Mat aka Fredagsmys: Finalen i Gladiatorerna med gymkollegan och självfallet har vi en intressant meny för kvällens middag (hans påhitt).


Tycker punkt 6, läsa buffé / handla lite är lite rolig/intressant. För hur väl känner inte ICA mig när dom ger mig rabatt på precis ALLT jag handlar mer eller mindre varje gång jag storhandlar!? 


Har ni också sån tur? För kan väl knappast vara en slump att man får rabatt på de mest köpta produkterna?


Ps. Det var INTE kul att se totalsumman vad jag handlat hos dom detta år, för man kunde tro att jag äter oxfile dagligen! Ds.

11 kommentarer:

  1. Jag är också en sån där ''listoman'' som gör liter lite hit och dit. Dock finner jag dem väldigt jobbiga men underlättar ändå att få tråkiga saker gjorda :)

    Sv; Precis! Tror det är precis lika tufft att ta sig både från liten till stor som stor till liten. Det handlar ju om att lämna sin bekvämlighetszon och det är alltid obekvämt åt vilket håll det än innebär. Antingen gäller det att hålla koll på sin hunger & sitt sug eller leva i konstathet av magsmärtor och illamående (vilket jag kämpat med i någon månad nu ;)). Fått kommentaren att det måste vara helt underbart att få äta vad jag vill men det är inte riktigt så det funkar. Om jag äter vad jag vill går jag tillbaka till att bli ''undernärd'' då det är det sättet jag är van vid att äta på.
    NU har stora förändringar skett och lyckats öka 14 kilo :D

    Tack så himla mycket & det samma Jimmy!
    ''No pain, no gain'' säger de ju ;)

    SvaraRadera
  2. Grym nyöppnad stuido http://www.catapulttattoo.com/

    Fabbe är en god vän och har tatuerat mig, jobbat tidigare på Circle tatto.

    :-)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för tipset, men rent spontant... kan jag inte göra en tatuering i stan kan jag lika gärna åka till "min" tautuerare. För jag bor nämligen inte i stockholm...

      Sen verkar fabbe (om man ska tolka dom motiv som finns på sidan) inte göra den typ av tatueringar som jag är ute efter, även om dom nu ser riktigt bra ut!

      Så jag letar nog vidare eller tar en roadtrip när suget efter en ny är allt för stort :P

      Radera
  3. Dom registrerar givetvis vilka varor du handlar varje gång du drar kortet och räknar sedan ut vilka du gillar bäst. Ett fantastiskt system :D

    När det kommer till det där med hur mycket pengar man lägger på mat antar jag att jag skulle bli mörkrädd av mina siffror också. Meen då tänker jag som så att jag inte lever särskilt utsvävande i övrigt. MAT är mitt stora intresse och således något jag gärna spenderar min lön på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, big brother is wathing me.. HJÄLP!? :P Haha näe, men smidigt för jag är ju föga intresserad av rabatter på hundmat, blöjjor eller likannde så schysst att kortet blir laddat med sånt jag ändå redan tänkt köpa :)

      Där tänker vi nog rätt lika. Jag har inte mycket annat jag lägger pengar på nu. Fattar inte riktigt hur jag fick det att gå runt när jag brände det dubbla på sprit varje helg dessutom...

      Så att unna sig god mat känns motiverat men ibland undrar man ju om man verkligen behöver äta för mer än vad en ensamsstående mamma med 2 småbarn gör!? :P

      Radera
    2. Precis :) En stor anledning till att väljer att fortsätta handla på ICA trots att både Willys och Coop ligger betydigt smidigare beläget i stan :)

      Har dom "krav" på sig själv som t ex du och jag har krävs det ju en viss typ av kost såå ja jag tycker det känns motiverat :P

      Radera
    3. Hehe, då är vi alltså båda ICA-junkies båda två ;)

      Har för övrigt varit en ganska flitig besökare av både willys och lidl men känns liksom ovärt att stångas på lågprisaffärerna när man ändå får bättre livsmedel (enligt mig) till ett bara marginellt högre pris...

      Hade jag inte varit intresserad av matlagning hade jag nog inte alls tänkt så här, utan bara köpt det jag kommit över på random affär!

      Radera
    4. Jajamen, fullkomligt beroende ;)

      När jag växte upp i Jokkmokk var man antingen en ICA eller Konsumhandlare och min familj stod på Konsumsidan. Fullkomligt avskydde ICA och känns fortfarande "fel" att gå in där när jag kommer hem ;)

      Egentligen är jag mer fan av Coop's kooperativa idé men känns som om de mer och mer gått ifrån den och så är det av någon anledning apdyrt (??) att handla där. När jag föyttade till Luleå blev det först Willys men upptäckte sedan hur mycket bättre sortiment (och inte så mkt dyrare) ICA hade och nu är jag fast :)

      Om du nu var intresserad av min matbutikshistoria ;)

      Radera
    5. Hehe, lite kul att höra din "matbutikshistoria" faktiskt för alltid tyckt det är intressant att se hur vissa väljer vilken affär dom handlar på för brukar inbilla mig att det är ett "visst" folk som handlar på butiken x.

      När vi ändå pratar matbutikhistoria kan jag dela med mig av min.

      Pappa har ALLTID handlat på ICA (mina farföräldrar lika så), så detta är väl anledningen till att jag känner mig hemma där. Men när jag flyttade hemifrån var jag inte så noga utan handlade nog främst på just Willys och Lidl, där det sistnämda blev när jag började träna och äta kvarg.

      Men eftersom jag nästan alltid handlar på fredag->söndag är det så förbannat mycket folk på främst willys och skaffade då tilslut ett ICA-kort för att kunna använda shopexpress på stans ICA Maxi. Detta var för mindre än ett år sen, så alltså ganska nyligen jag tog detta vuxenpoäng! :P

      Sen har jag ett litet ICA Supermarket som ligger cirka 300 meter från där jag bor (komiskt nog enda riktiga livsmedelsaffären i centrum), som jag besöker allt för ofta för det är verkligen som dag och natt i pris mot stormarknaderna!

      Radera
    6. Seriöst? Shop Express? Hur gammal är du? Hahaha!

      Radera
    7. Japp, pensionärspoängen bara haglar in *skäms*

      Haha, näe men är seriöst ett trevligt påhitt bara man slipper avstämning när man gör största storhandlingen :P

      Radera