lördag 30 mars 2013

Fyllekäk?

Att jag kan äta mer eller mindre obegränsat utan att spy/spricka har väl dom flesta som läst här frekvent lärt sig vid det här laget? Att jag även gillar galna blandningar i stora skålar är då troligen heller inte en nyhet, men inatt kombinerade jag tydligen även detta med fyllekäk!

Nu minns jag inte själva måltiden (ja, så full blev jag), men har precis städat/diskat av HELA köket och fyllt en soppåse med skräp och fick jag ett tydligt kvitto på vad som åkt in i kakhålet med tanke på alla tomma förpackningar. 


Det var alltså INTE en pizza som åts, utan den bilden är från idag, för tyvärr så visste jag nog inte hur man tog kort klockan 02.00 inatt.

Men vad jag däremot åt inatt var följande:

  • 2L Lättglass
  • 500g Kvarg
  • 5dl (?) Yoghurt
  • 500g (?) / 3/4 Burk med jordgubbssylt
  • 1dl funlight
  • Havrefras
  • Ett gäng riskakor med färskost (hoppas det åts separat)

Jag bara älskar att jag fick med en burk kvarg och funlight i denna mix, man måste ju liksom vara opti och tänka på proteinet? Sockerchocken av att nästan äta en hel burk med sylt (BOBs lättsockrade) hade jag gärna velat uppleva vid medvetandet för måste varit helt sjukt sött!?

(får med andra ord revidera "dagens kost" från igår en aning)

Haha, ja så kan det gå när man inte är i sina sinnesfullabruk och kört på kcalunderskott en längre tid! För det är inte ovanligt att man får sjuka cravings under deff och att kombinera det med att bli fyllehungrig kan tydligen även få mig att bli fövånad :P

Vad brukar ni käka för att försöka dämpa bakis-faktorn dagen efter?

Har ni gjort några kreativa måltider likt mig eller kör du på pizza, kebab eller hamburgare innan hemgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar