torsdag 7 mars 2013

The sky's the limit?

Alltid tänkt på detta uttryck som ett väldigt märkligt sådant, men efter lite efterforskning så verkar det som att hen som myntat detta uttryck verkar helgarderat sig ganska så bra:

"The sky, also known as the celestial dome, commonly refers to everything that lies a certain distance above the surface of Earth, including the atmosphere and the rest of outer space"

Vilket då kort och gott innebär att det inte finns någon uppenbar gräns!


Betyder då detta att vi kan göra vad vill?


Så tolkar jag det som och kommer i år göra något som jag innan aldrig lyckats med, jag ska (för att fortsätta i temat "rymden") ta en sväng runt Pluto och kolla hur det ser ut där!

Jag är rätt säker på att det är kallt och väldigt ensamt på denna planet, men jag vill ändå göra ett kort besök för att se om så faktiskt är fallet. Allt detta för att dränka min nyfikenhet och sedan kunna återvända hemåt mot lite varmare och mer gästvänliga breddgrader. 

Ni fattar säkert inte ett ord av vad jag skriver, eftersom detta är en metafor jimmy-style!? Det jag pratar om är alltså att det (snart) är dags att göra det jag inte kunde slutföra i höstas, jag ska alltså än en gång ge mig på ett försök att uppnå det som faktiskt är bloggens rubrik!

Det blir inget halvhjärtat försök, utan redan i november hade jag det ganska klart för mig själv hur jag skulle gå tillväga nästa försök för att lyckas ännu bättre och har snart laddat mina batterier till 100% för att ha ork att göra ett nytt försök!

Nu kan man aldrig vara ett hundra procent säker på att något går vägen, bara för att man har en på pappret vattentät plan. Så jag kan tänkas behöva vända hemåt utan att få ha sett baksidan av plut!

Men känns just nu som att det är "nu eller aldrig"!



"T-minus 10,9,8... Houston, we have lift of!" 

4 kommentarer:

  1. Läst din blogg ett tag nu och måste säga att jag är sjukt impad på att du håller motivationen uppe och verkar ha båda fötterna på jorden, Bra jobbat Reaper,Dieten klarar du så länge du har ögonen på målet.Keep it up. // RundoSund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra och tusen tack för dom fina orden!

      Får se hur väl min plan faller ut, men bäddat för bästa dieten så här långt så borde gå vägen ;)

      Yes I will!

      Radera
  2. Håller tummarna! Fast det verkar du inte behöva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju fler hållna tummar desto bättre, så tusen tack för det och även tack för din övertro på min förmåga ;)

      Radera