fredag 8 mars 2013

Vad har hänt?


Ibland kan man titta sig själv i spegeln och då ha svårt att se om träningen verkligen har gjort någon nytta, har man tur kanske resultatet på gymmet talar sitt klara språk?

Men har man inte gjort några uppenbara styrkeökningar, kanske rentav har en negativ utveckling?

Ja, då kan det vara bra att använda spegeln som verktyg!

Detta var precis vad jag gjorde för någon dag sen då jag scrollade igenom mitt bildarkiv.  

För har vissa dagar funderat på om jag verkligen lyckats komma någon vart sen min första riktiga deff? (Vilket troligen inte är en helt ovanlig tanke när man bulkar och bara ser hur siffran på vågen går uppåt dag för dag?)


Svaret har vi ovan!

Den övre bilden är resultatet av min deff 2011, som avslutades 27 juli. Det intressanta här är inte vad jag vägde och heller inte hur jag såg ut då, för det var då "min livs form".

Utan det intressanta är att jag på jämförelsebilden (den nedre) valt att klistra in dagsformen, som då ska föreställa min "peak" denna bulk och tror ni på mig om jag säger att jag väger 2kg mer nu än 2011-07-27?

Det är när jag ser dessa bilder som jag faktiskt kan sätta mig nöjt och le på läpparna och tänka "det har hänt grejjer"!

2 kommentarer:

  1. visst är det häftigt närman väger mer fast man är mindre?? Skitviktigt att få se de ordentligt och tro på det.. Har många kunder som har orealistiska mål på att väga en viss vikt.. Sen när jag visar att dom minskat fettprocent och ökat muskelmassa fast gått upp i vikt blir dom lite lugnare =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än säga +1 på precis allt du skrev!

      För som sagt, många (mig själv inräknat) målar upp en bild att man på x månader kan gå ifrån fet/otränad/soffpotatis till Brad Pitt-kroppen bara genom att träna lite mer och äta bättre. Men det är ju en lång process om nu startpunkten är mil ifrån slutmålet, vilket då är mitt fall.

      Så ta bilder (och använd måttband) kan jag rekommendera ALLA, för annars är det lätt hänt att man stirrar sig blind på tex vågen!

      Radera