torsdag 28 mars 2013

Ledig från jobbet = vilodag?

Haha, knappast troligt när man heter Karlsson i efternamn. Denna släkt är inte förinstallerad med kunskapen att vila så det är ett tillval man får köpa till och verkar ej finnas någon modul som är kompatibel med mig...

För idag har jag verkligen fått en hel del nytta gjord, så ni som känner att ni har många surdegar i ugnen lär nästan få lite ångest när ni läst detta!


Började dagen med bankmöte nummer tre för iår och på agendan denna dag var pensionsparande samt övrigt privat sparande och diverse försäkringar. Bankkvinnan avslutade mötet med "nu hoppas jag du även fixat ICA-kort när du varit så här duktig" så får anses som ett produktivt sådan. Ett ICA-kort har jag redan och fick för övrigt en biobiljett som tack för "visat intresse" på mötet!


Då är det bara invänta pensionen och alla pengar jag ska bada i!? Haha, får väl se om man ens får gå i pension, men får jag inte det så får åtminstone nån annan i släkten användning av mina pengar!

Sen kunde jag inte låta bli att köra lite "kropps- och själsträning" på gymmet under lunchen med en av mina favoritinspiratören på gymmet! (okej, finns ingen jag ogillar, men denna kvinna inspirerar lite extra!)


När jag ändå var på stan så passade jag på att fixa ett brev och ÄNTLIGEN få skicka iväg lite papper som jag borde fått iväg för 2-3 månader sen, men bättre sent än aldrig?


Sen har jag ju en lååååång ledighet framför mig och kände att jag kunde behöva fylla på lagret av vuxendricka, för känner mig redo för att påminna mig om varför jag INTE ska dricka detta! Var, när & hur många gånger detta sker denna helg återstår att se men min styrketräning är tänkt att ske som schemalagt!


Granne med glasbaken aka systembolaget har vi en tatueringstudio med en av sveriges bästa tatuerare (Inge) och har nu bokat en tid med honom då han ansåg att motiven/temat var något han gärna byggde vidare på!

Dessvärre är det ju inte bara jag som vill bli tatuerad så lutar åt att jag ändå kommer göra en visit nere i Jönköping (dit min tatuerar flyttat) för att göra ett jobb innan och sen även köra sittning nummer två i stan! = LÄNGTAR!


Pricken för i'et idag är att jag äntligen orkat ta tag i alla dessa avdrag jag tänkt göra på deklarationen, så idag fick jag den tummen ur och har nu skickat iväg deklarationen och kan släppa ännu en surdeg!


Produktiv skärtorsdag? Jo men visst!

Den slutar dock inte här, fick inte i mig tillräckligt med d-vitamin på dagens promenad ner till stan utan tänkte ge mig ut på en lite löprunda (för lunch-träningen klassas knappast som träning i min bok) sen kan det nog rentav bli lite bakning för hur gott låter det inte med bla Cookiedough (protein) blondies som påskgodis för en deffare!?

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar