onsdag 6 mars 2013

Tips: Träningsmusik!

Nu vågar jag väl nästan säga att alla på något vis positivt påverkas av musik som i sin tur kan göra att man tränar bättre, oftare eller ja kanske rentav helt enkelt går från att vara otaggad i soffan/på kontoret till att få motivationen att ta sig till gymmet!

Nu är ju smaken som baken, så vissa finner dödsmetal som bästa träningsmusiken medans andra lyssnar på helt vanlig "radiomusik"!?

Tänkte att jag skulle bjuda på två spellistor som jag inte skulle klara mig utan på Spotify!

Träningsmusik - Metal (http-länk!)




Detta är min egna spellista, som inte endbart innehåller hårda metal-låtar utan en ganska bred blandning av musik som åtminstone snuddar på den genren!?

Min lista kör jag oftast före gympasset, för att hamna i rätt sinnestämning. Eftersom jag numera tränar med en fysisk person, så tränar jag inte med musik i öronen om jag nu inte är tränar själv förstås!

Denna lista har även varit med mig under x antal kilometers löpning senaste 2 (?) åren och räddat mig många gånger när motvationen kanske inte alltid varit på topp!

Satte tex PB på distansen 8,9km med hela 5 min när jag sprang Trosa Stadslopp 2012 med just denna spellista i öronen!

Running (http-länk!)




Detta är nog den listan jag allt som oftast lyssnar på när jag just springer, då nästan samtliga låtar håller samma tempo och typ av musik och jag kan ibland komma på mig själv att jag springer efter tempot på musiken och inte efter tempot på min garmin-klocka = jag springer snabbare än jag tror/borde orka/göra!

Med andra ord en riktigt grym lista och när jag kör mina tabata-intervaller spelar jag ALLTID denna lista just på grund av hur jag reagerar på just denna typ av musik!

Listans ägare är för övrigt en kvinna som hittade mig på twitter nångång i höstas och visade sig att vi lyssnade på liknande musik! Har ni twitter och vill följa henne så hittar hittar ni henne under namnet @srmfant!

Har ni några tips på låtar/spellistor som är ett måste när ni tränar?


Dela gärna med er av dessa genom att lämna en kommentar här!


Sharing is caring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar