måndag 11 mars 2013

Smaktest: Ben & Jerry's #7

När jag har möjligheten att stoppa in 0,5L Ben & Jerry-glass i min kcalbudget utan att behöva lida är det väl bäst att passa på?

Denna bulk är nämligen snart slut och i lördags bestämde jag att det var dags för ännu ett smaktest!

Valet av smak var inte det lättaste för hade innan tänkt prova någon av deras nyheter för 2013: Peanut butter cup alt Peanut butter Me Up! Men det fick bli en annan smak, som även den är en nyhet och dessutom från core-serien!  

(dom har alltså släppt 4 nya smaker nyligen, 2 core & 2 icke-core, om det nu är så att ni missa detta!?)


"a soft salted caramel core surrounded by chocolate & vanilla ice creams with chocolate & blondie brownie chunks"

Ben & Jerry Core: Blondie Brownie

Ena halvan bestod alltså av chokladglass med bitar av chokladbrownies och om ni läser detta smaktest, så behöver jag kanske inte säga så mycket mer än detta var himmelriket!

Andra halvan av glassen var således vanlijglass med bitar en blondiebrownies och vaniljglass är svårt att misslyckas med, däremot hade jag svårt att sätta fingret på exakt vad browniebitarna smakade men smaken var god och inbillar mig att det var lite likt denna som jag alltså även också ätit nyligen!

Sist men inte minst så består alltså denna glass av en sk core, alltså en kärna mitt i glassen som i denna glass bestod av en kolåsås med perfekt balanserad sälta!

Känns som Ben & Jerry's lyckats kombinera det bästa av dom bästa (enligt mig) i en och samma glass!

Smakbetyg: 5 av 5

Godaste glass jag någonsin ätit? Antagligen!

Rent spontant känns denna glass svårslagen men jag har ett par kvar att avverka innan jag gått igenom hela sortimentet så ska inte säga för mycke, men...

Prova denna!

Ps. Har fått revidera tidigare betygsättningar på smaktesterna då jag haft flera 5 poängare, men denna låg alltså en bit ovanför så dom fick betyger 4,5 istället! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar