måndag 4 mars 2013

Veckoplanering!?

Varje söndag brukar jag mer eller mindre ha kommande måndag till torsdag spikad när det kommer till kosten och hela veckans träning planerad!

Men igår, lagom när jag hade spikat mitt kost- & träningsupplägg kom det två nya variabler in i ekvationen så denna vecka fick göras om helt och hållet både gällande träning och kosten.

Nu var det ju dock två trevliga nyheter, där jag faktiskt i båda fallen blir mätt i magen! ;)

Så min vecka kommer se ut så här:



Maten:

Måndag: Syrrans Texas Chili & Proteingröt.
Tisdag Pastagratäng m. kassler & Mannagrynspudding.
Onsdag: Köttfärslimpa & 2 ggr grötskål.
Torsdag: Viltgryta & (choklad)ugnspannkaka
Fredag: Bjudmiddag (ryktas om grävling!?) + tårt- & kakbuffé
Lördag: Hemmagjord pizza?
Söndag: Mest troligt Dillkött efter gårdagens diskussion med frun i huset!

Kommentar:
Ser ut som en ganska trevlig meny i mina ögon, trots att det blir mycket grötskålar!

Som vanligt är alla kalorier och makros redan planerad (brukar lämna 10% oplanerat till ev. förrändringar) och har en liten plan att skruva upp kcalintaget något på träningsdagarna för att "slippa" trycka i mig så mycket på vilodagarna men det rör sig om 100-150 kcal extra per dag på sin höjd!

Många kan tycka att det är vansinne att behöva planera sin mat och kalorier så noga när man bulkar, men detta är min vardag och är inte det minsta besvärad utan känns fullt normalt. (sen har jag väl kontrollbehov deluxe, men det är en annan femma!)


Träningen:

Måndag: Vila
Tisdag: Marklyft
Onsdag: Fridag / vila
Torsdag: Bänk- & Militärpress
Fredag: Vila
Lördag: Knäböj alt. vila
Söndag: Knäböj alt. vila

Kommentar:
Skillnaden här är väl egentligen bara att jag inte kunde träna på fredag och får då flytta alla dagar ett hack, men valt att ta onsdagen som fridag (där jag kan träna vad jag vuill) istället för på helgen (har normalt detta på lördagar). Så man kanske skulle köra något gruppass på gymmet? (eller vad säger du syrran?)

Hur ser er vecka ut? 


Har ni en sickan-plan eller tar dagen som den kommer både gällande kosten och träningen?

4 kommentarer:

  1. Måndag
    Lunch: Texas chili o grönsaker
    Middag: En energibar & te efter träning (brukar inte vilja ha mer måndagar)
    Träning: Löpning 4 km, FortGjort YogaDans + rehab

    Tisdag
    Lunch: Kalops utan potatis
    Middag: Pannbiffar
    Träning: Löpning 4 km + rehab

    Onsdag
    Lunch: Fläskfilé i tomatsås o broccoli
    Middag: Falukorv & potatismos
    Träning: FortGjort Box Mix & FortGjort Dancefever (HAKA????) + rehab

    Torsdag
    Lunch: Falukorv gratinerat med paprika o tomat
    Middag: Hemmagjord pizza
    Träning: FortGjort Mage/rygg & FortGjort Yoga Avspänning + rehab

    Fredag
    Lunch: Fisksoppa med dill
    Middag: Nåt gott
    Träning: 4 km löpning + rehab

    Lördag
    Brunch: Färska frallor med nåt gott på
    Middag: Nåt gott
    Träning: VILA

    Söndag
    Brunch: Färska frallor med nåt gott på
    Middag: Söndagsmiddag
    Träning: TIDA Dans (bland annat Jive)

    Vad säger PT PT PT? (Comviqreklamen med Karim you know)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi har inte aaaaaaaaaaaaaaaaaaaalls kontrollbehov!?

      Radera
    2. Haha, man skulle ju nästan kunna tro att vi är släkt med förmågan att inte kunna ta dagen som den kommer unt so weiter!? :P

      PT tycka upplägg se bra ut! *dålig svenska ala italienare i lady & luffsen*

      Gillar främst hur bra och varierat du äter, för ang hur mycket du äter litar jag på att du lyssnar på din kropp... för det är trots allt en hel del träning och energi växer förvisso på träd men det måste stoppas i munnen också ;)

      Bra sugen på dubbeln på onsdagen faktiskt, för var sjukt länge sen (november?) så ska suga på den karamellen för vill se hur knät känns först (på morgondagens pass)

      Radera
    3. Btw, såg ju att du tom planerat vad du ska ha för kläder på dig (på jobbet). Det är fan helt sjukt, jag är både stolt och imponerad på en och samma gång!

      Kanske tur jag kan se ut "hur jag vill" så länge det är jeans på benen på jobbet, annars hade jag nog börjat göra som dig för att variera mig lite mer :P

      Radera