fredag 8 mars 2013

Dagens kost

Ikväll bjöds det på tre-rätters hemma hos farmor och farfar och inser nu att det mest troligt är kvinnan i köket som jag ärvt mer än bara mina "målar-skills" ifrån!?


Förrätt: Regelrätt Skagentoast som utöver det klassiska även innehöll lax.



Huvudrätt 1: Kalvstek med ädelostsås.
Huvudrätt 2: Slottstek med gräddsås.
Bonus: Färsbiffar med rosé.
Tillbehör: Kokt potatis, grönsaksmix, grönsallad, inlagd gurka (hemmagjord) och svartvinbärsgele (hemmagjord) m.m.





Efterrätt: Kolapaj med hallon, gräddglass, kardemummabullar doppade i limesocker & syltkakor.


Kvällsnack: Lättyoghurt, vanlij- & kanelkeso + proteinfluff.

Nu tog jag inte bilder på alla tallrikar på kvällens "kalas", då antalet blev 7. Hade kunnat äta mer, för allt var så sjukt gott. Men även jag har en gräns antar jag!?

Som vanligt har jag som en inbränd bild av vad jag ätit och en uppskattning av intaget är alltså inte enbart gissningar, så...

Totalt:
3281 kcal
224g protein
298g kolhydrater
121g fett

Kommentar:
Bröt fastan runt 18-tiden tror jag och stängde ätfönstret typ kl. 22.00.

När jag kom hem valde jag att göra en skål med bland annat 80g protein för att ev. överkompensera för mitt lågt räknande av kcal och protein på middagen. Ska trots allt köra veckans tyngsta pass imorrn och vill ej lida av brist på energi så detta (eventuella) kcalöverskott lär göra susen imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar