söndag 3 mars 2013

Dagens kost




Söndagsmiddag erbjöd tacos, där farsgubben stod för guacemolen och jag för det övriga! Blev 3-4 tallrikar för min del, eftersom jag faktiskt bröt fastan här och agerande lite av en avfallskvarn på slutet då det var mest slattar kvar!


"Efterätt" blev denna skål, som faktiskt är kesella. Något som enligt mig smakar skit (tacka vet jag regelrätt fettsnål kvarg) men keso och kvargen var slut på ICA och visste att dagens ätning ej skulle bjuda på så mycket protein så fick bli detta!





Efter, efterrätten var kakbuffé med marabous (?) kakor fyllda med chokladbitar, hallonmazariner, dounuts & diverse godis & chips! Jag lyckades hålla mig till 3 chokladkakor, 1st mazarin, ett par nävar godis, 100g (?) chips och ett päron!


Väl hemma gjorde jag ett anti-opti proteinfluff bara för att säkra upp proteinbehovet, men kunde väl lika gärna ha tagit en shake inser jag nu i efterhand eftersom jag inte fluffade för volym utan bara vill få något att tugga på!

Spekulativa siffror, som bäst... men

Totalt:
3259 kcal
177g protein
329g kolhydrater
125g fett

Kommentar:
Ätfönstret idag blev alltså mellan kl. 18.15 och 21.30.

Värt att notera är att denna meny på söndagsmiddag är ganska standard och jag äter väl egentligen alltid det som bjuds vare sig det är deff eller bulk, men finns ju en klar fördel att bulka och egentligen inte behöva tänka på vad man äter eftersom det är ganska svårt att få i sig mer än 3000kcal på 2h (var hos min far mellan kl 15-21.15 förvisso)...

Anledningen till att jag har överätit två vilodagar irad (ska normalt ligga på -10E%) kommer ni bli varse när ni ser morgondagens summering av veckan iform av den traditionsenliga lägesrapporten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar