lördag 15 juni 2013

Dagens kost

En dagen-efter rapport pga Bröllop igår (lördag)!

Lunch: Keso- & tonfiskröra med wok + 2 resorb. (åts hemma)

Bröllopsfika #1: Hembakt bulle och kolakaka, 2 glas champange.

Förrätt: "Svensk tapas" med skagenröra och räkor på kavring, "gubbröra" (?) på knäckebröd och "ostbollar" av västerbottenost. (många backningar)


Middag: 400g ryggbiff, citronpotatisgratäng, 2 sorters "ost- & skinkrullader" (chevre, feta, parma skinka?), rödbetor i fetaost, ruccolasallad och nybakt lantbröd. 4 glas vitt vin. (1 backning)

Bröllopsfika #2: 1 bit "princesstårta" med chokladbotten & jordgubbslager.

En vild gissning...

3300 kcal
240g protein
230g kolhydrater
95g fett
70g alkohol

Kommentar:
Då jag ej visste vad som skulle ätas valde jag att inte komma dit på fastande mage, så åt faktiskt lunch kl 11.30 och råkade trycka i mig 100g protein redan där så blev lite overkill när jag sedan slängde på 3 dasslock till ryggbiffar på tallriken (tog dock 2 ggr, hehe).

Ej säker på om det var gubbröra jag åt till förrätt, men var skitäckligt och inbillar mig att det var sill på mackan? Nu svalde jag det och fortsatte äta av det övriga för det var skitgott även om dom där "ostbollarna" gjorde att man blev sjukt törstig.

Tror jag totalt fick i mig 1 flaska vin, vilket med mina mått mätt är väldigt lite då det var fri bar fram till fika #2!

Vet ej om två resorb alt. mitt kontrollerande drickande gjorde det, men vaknade faktiskt upp EJ torr dagen efter för typ första gången i mitt liv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar