måndag 24 juni 2013

Kost- & Träningsplanering för vecka 26!

Denna vecka är på många sätt och vis inte i närheten av normal, men samtidigt vilken vecka blir som man tänkt sig? 

Med god planering överlevde jag en midsommar under deff utan att ens behöva fundera över att jag åt lite mer brownietårta än jag behövde!


För även denna vecka har några "happenings" på schemat, så kostmässigt så ser det ut ungefär så här!


Vilket direkt annonserar för att jag på torsdag kommer till största del av dagen/kvällen befinna mig i en annan stad, närmare bestämt Stockholm och kommer äta min livs första vegetariska buffé efter lite härlig utomhusträning med ett gäng!

Ska bli väldigt spännande, för hade ju faktiskt en köttfri vecka för en tid sen och prova nytt i köket är väl en av anledningar till att jag lever? Mat är både gott och kul att tillaga enligt mig så blir att förena nytta med nöje denna dag!


Det framkommer även att jag på fredag ska ställa upp på en löpartävling och starten har en lite udda tid och går av kl 21.00 på kvällen, så uppladdningen inför detta lopp blir minst sagt lite annorlunda mot hur jag brukar göra en träningsdag eftersom jag normalt äter all min mat mellan kl 19-21. 


Hur jag tänkte ladda upp inför denna dag tänkte jag ta i ett separat inlägg tillsammans med mina mål/tankar kring själva springandet!'


Träningen i övrigt blir inte det minsta lik en normal vecka då jag på fredag alltså ej kommer besöka gymmet. Men tänkte lyfta skrot idag (måndag) och på onsdag som normalt. 

Sen på lördag blir det mest troligt ingen träning och risken är stor att jag dessutom kommer vakna upp bakis så kan tänkas bli en vecka som inte bjuder på allt för mycket träning, vilket kanske gör sig passande då det är sista veckan på deff!?

Då kör vi, ännu en ny vecka med nya möjligheter!?

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en bra vecka, framför allt det där med stockholmsträffen, tycker jag! ;)
    Sv: Ja, så länge man står emot så... Vilket jag borde orka med eftersom det är en så kort period och dessutom har jag en ätardag per vecka då jag faktiskt får unna mig en pizza eller glass eller något, bara det är en sak och inte megasvull :P *peppar mig själv*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det blir nog en bra vecka och att börja med stockholmsträffen hoppas jag ger den extra boos energi som krävs för personbästa på löpartävlingen dagen efter ;)

      Sen tror jag lördagen kan bli riktigt grym, då det blir en härlig kombination med äventyr och party! :P

      Hehe, i ärlighetens namn tycker jag du kunde kört helt "fuskfritt" om det bara handlar om en månad. Jag har ju deffat i 14 veckor och egentligen aldrig haft någon ätardag utan bara druckit alkohol 6ggr som gjort att kcalen skenat iväg.

      Men njuta av god mat kan man göra under deff om man gör det smart och det har du uppenbarligen lyckats med än så länge då du tappar i vikt! Så keep it up! :)

      Radera