söndag 23 juni 2013

Dagens kost

Idag var sällskapet sugna på en enkel söndagsmiddag, så jag ställde mer än gärna upp som inköpare samt tillagare av den!



Söndagsmiddag: 3st "lågfettkorvar" á 85g, 100g Scan Red Hot Chorizo, 250g taco-kesoröra, hemmagjord potatissallad, hemmagjord tzatsiki, BBQ-sås, 1 bit Västerbottenspaj, sallad m.m. + ett par stycken chokladpraliner.




Kvällsmål: 500g granatäpplekvarg toppat med "proteinglass" på blåbär och hallon. Rågflingegröt med ägg smaksatt med vaniljpulver och kanel toppat med vaniljkeso.

Borde landa på omkring...

2300 kcal
215g protein
160g kolhydrater
80g fett

Kommentar:
Valde att köra en "lowcarb"-dag idag för kände inte riktigt för att hålla igen på fettet!

Gjorde för övrigt upptäckten att 1st Scan Red Hot Chorizo innehöll mer kalorier än de 3 "lågfettkorvarna" jag åt tillsammans, men inte helt otippat smakade den med 10ggr mer fett bättre! :P

2 kommentarer:

  1. Hallå. Kul att se att det går framåt. En fråga jag ställer mig varje gång jag ser dina måltider är hur lång tid en sittning tar? Vet ju att ni pf:are är vana att äta mängder med mat men det måste ju ändå ta ett tag att få ner allt?!:O

    F.ö har du något "ätar-tips" till en som har svårt att få i sig mycket utan att bli proppfull och illamående?-.-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag skulle bli högst förvånad om någon måltid överlever längre än 10-15min, så antar jag äter upp maten lika snabbt som vem som helst oavsett portionsstorlek?

      Utan att veta hur du äter. Undvik "deffmat", såsom fiberberikade- och lågfettprodukter m.m.

      Här hittar du bland annat en bra tråd med många vettiga tips:
      http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

      Radera