söndag 2 juni 2013

Food prep inför Söndagsmiddagen!

Idag ska jag skämma bort familjen med mina hemmasnickrade hamburgare, egna bröd och har även dagen till äran gjort en ny dressing som jag tror sällskapet kommer uppskatta!


Lite småsjukt, för kollade energiinnehållet på en vanlig hamburgedressing och dom flesta ligger på >60g fett per 100 gram och min har knappt 17 så då kan man med andra ord äta mer än dubbelt så mycket? :D

Hurvida min smakar bra eller inte är förstås subjektivt, men sen jag lärde mig göra bra burgare är såsen inte längre grunden till en god hamburgare! (dränkte alltid mina burgare med tillbehör)


Ska även bli kul att få ett utlåtande på mina Spotted Pigbröd, för är än så länge endast en person utöver jag själv som fått prova detta trots att jag bakat över 30 bröd iår!

3 kommentarer:

  1. Jag vill ha!!! Med vänlig hälsning, Blink. Ha en riktigt bra söndag Amigo.

    SvaraRadera
  2. Hehe, får kanske chansen att bjuda dig på denna trevliga måltid nångång i sommar om du tittar förbi ;)

    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  3. Ah, den där såsen, dressingen alltså. När jag började dieta och tog bort dressingen på all sallad så insåg jag hur mycket smaker jag missat! Än idag har jag nästan aldrig dressing, om det inte är något speciellt, typ en grekisk sallad som enligt mig hör ihop med olivolja :D Hoppas att ni får en trevlig burgarstund!
    Sv: Ja, man måste ju planera in träningen på så sätt att det fungerar med allt annat i livet, annars är man körd :D Jag insåg att min fredagsmorgonrunda inte var det bästa när man kom i säng så sent som jag gjorde kvällen innan, men man lär sig av sina misstag ;) Skönt var det iaf!

    Hoppas att din ben- och ryggpass gick bra!

    SvaraRadera