söndag 30 juni 2013

Gårdagens höjdpunkt: Höghöjsbanan i Åby!

Igår så var det ett stycke svensexa på schemat och på schemat stod det till att börja med crossåkning, då vi är ett ganska stort gäng som har detta som hobby!


Så här snygg var offret, både på crossbanan och det som jag sedan själv deltog i (körde en cross då jag är rädd om mitt knä, trots att jag har en cross står i garaget).

Nästa utmaning var höghöjsbanan som ligger utanför Norrköping/Åby.


Vågar ni inte kolla på filmen kan jag bjuda på ett par bilder.


Helt sjukt kul och känslan första gången man tog klivet ut i "luften" endast med selen som ev. räddning ifall man trillar är svår att beskriva och måste upplevas!


Jag kan dock varmt rekommendera er att läsa varningstexterna och inte göra som jag, åkte nämligen linbanan över sjön med en toppfart på omkring 50 km/h görandes så många 360's att jag tappade fokus på målet och hann ej bromsa som dom klart och tydligt annonserar på just denna bana!


Detta finns ev. på film så ska bli intressant och se hur den smällen både såg ut och lät, men så här såg jag ut igår över nacken iaf!

Tur det fanns en "nödbroms" så jag inte smällde rakt in i trädet vajern satt fast i?


Kvällen avslutades som sig bör och jag tror offret inte mår som han förtjänar idag, för hade nämligen inte suttit på en cross på gud vet när och toppa med med en stor dos alkohol och vi har nog en bakfylla av rang!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar