fredag 21 juni 2013

Dagens kost

Har idag (lördag) försökt göra en liten summering av gårdagen kostmässigt, bara för att se ungefär hur jag landade kcalmässigt så har jag gissat lite på det jag stoppade i kakhålet!

Analaysen att jag var i behov av mer protein när jag kom hem var inte helt felaktig så var kanske bra att jag avslutade med ett proteinfluff gjord på 50g caseinpulver och 350g bär i min soffan innan jag gick och la mig?




Fransk potatissallad, helgrillad laxrygg, grillad fläskfilé, västerbottenspaj, myntayoghurt, grönsallad, vitlöksbaguette, aioli m.m.


Brownietårta med hallonmouse och färska hallon & en fruksallad på vattenmelon, jordgubbar & äpplen.


Blev ett antal mojito virgins och här nån typ av fruktdrink!

Nu är detta knappast några exakt siffror utan enbart gissning, men när jag bara åt en "måltid" och ej blev spymätt låter dessa siffror ganska rimliga!

3000 kcal
190g protein
200g kolhydrater
150g fett

Kommentar:
Äter man 300g laxfile, 1/6 västerbottenspaj & en bit brownietårta som basföda så drar tydligen fettkontot iväg och jag åt alltså typ 2-3 ggr mer fett igår än vad jag gör en normal dag och det märktes på kroppen för det hände grejjer vill jag lova på fler än ett håll!

Detta är nog för övrigt första gången vi inte åt klassisk midsommarmat!

Ps. Syrrans försök nr 2 på brownietårtan blev seriöst det bästa bakverk jag någonsin ätit och rätt så säker på att detta blir svårslaget på en överskådlig framtid och det enda hon gjorde var att köra den 3 minuter kortare i ugnen mot i söndags när vi fick prova den för första gången iår (hon gjorde den även förra sommaren). Hade jag haft möjligheten hade jag nog ätit upp hela tårtan själv och då är jag inte ens ett fan av hallon! Ds.

Tårtan det handlar är en variant av denna! (kanske återkommer med ett mer exakt recept om hon vill delge det)

2 kommentarer:

  1. Åhhh, så mycket god mat! :D Wiiiee!
    Sv: Jaa, och ryggonten gick ju över så det var ingen större fara ;) Vi hade en toppendag! Hoppas att du också hade det. Låter ju som att du hade ett bra upplägg för det iaf :) Brownietårtan såg ju inte helt fel ut, om man säger så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ser dock inte lika gott ut som det faktiskt smakade IRL så att säga! :P

      Låter ju turligt för då fick du en trevlig midsommar trots allt och det är ju alltid skönt! ;)

      Radera