söndag 2 juni 2013

Dagens kost

Alla dagens kalorier intogs på söndagsmiddagen som innehöll följande...




3x100g hamburgare (16% ig färs), 1st bröd, 2st skivor cheddar, dressing, ketchup, senap, 500g+ sötpotatis och ett par omgångar med sallad.



2 skålar med Gräddglass med choklad- & vanuljsmak, vattenmelon toppat med nougatsås och sen 500g kvarg och ännu mera vattenmelon (åt säkert 500g+). Blev även några små chokladpraliner jag hittade i en skål i skafferiet!

Gissningsvis...

Totalt:
2600 kcal
160g protein
275g kolhydrater
90g fett

Kommentar:
Var ju jag som stod för menyn (förutom sallad som syrran fixade!), så har rätt bra koll på vad som fanns på bordet och vad som åkte in i kakhålet så får skylla mig själv att det blev lite "lågt" protein idag och högre fett än normalt.

Tanken var dock att klämma 1L lättyoghurt väl hemma, men är faktiskt fortfarande mätt så antar all mat faktiskt gjorde lite nytta!

Ätfönster blev alltså typ mellan kl 15.30-17.30?

Blir alltså över 24 timmar denna "fasteperiod", mot normala 22, så får se hur smart detta var imorrn då jag som vanligt ska gymma innan det vankas middag!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det är ju galet! :P Såå sjukt mycket mat på så kort tid. Du är värd en eloge :) Kul att du verkar ha hittat din grej iaf, eller? Det här med pf alltså.
    Sv: Men åh, tack! :) Ja, det var sjukt kul att se ryggen in action, har aldrig gjort det förut :) Peppande till tusen!

    Åhhh, jag som tycker att löpning i regn låter såååå avundsvärt! ;) Men grymt bra jobbat av dig, verkligen! (y)

    Min söndag var sjukt bra, faktiskt. Avkopplande och mysig. Hoppas att din också blev bra! ...och du, nu ses vi ju snart! Awesome!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det konstiga är att denna "bottenlöshet" är som bortblåst 1-2 veckor efter ett avslut på deff. Jag kan alltså inte "trycka" i mig så mycket mat på kort tid 365 dagar om året, utan är alltså främst efter ett långvarit kcalunderskott!

      Men visst, jag gillar att äta mycket mat (annars hade jag ju aldrig blivit fet) så klart jag gillar detta "kostupplägg" eftersom jag dessutom presterar bättre än att äta 4-6 ggr om dagen. Så win-win!? :D

      Bild/film på en själv är nog det bästa man kan tänkas han som motivation, för man har ofta svårt att se sånt "in action"!

      Löpa i regn gör jag som tur är inte så ofta, men har man man sen innan bestämt sig för att man ska träna så finns det väl inga dåliga ursäkter? Tack!

      Hehe, låter ju kanon! Min söndags blev grym den med och japp, snart får jag se dig in the flesh... ska bli kul som fan! :)

      Radera