söndag 23 juni 2013

Inspirationskällor till min löpning!?

Vet inte riktigt hur, var när eller varför...

Men min syster fick mig att få upp ögona för det sociala mediet som heter Twitter och detta har minst sagt varit en STOR inspirationskälla för mig och min löpning!


Tänkte här ta upp ett av dom bästa guldkornen jag har i mitt sk tweetflöde och det är denna kvinna!


Först och främst så slutas jag aldrig förvånas, för hon gillar nämligen långa distanser och således ingen som springer 5km snabbast möjliga utan här handlar det som "pannben", uthållighet och ett jävlarenamma!

Skäms nästan ibland när jag tänker "usch, jag klarar inte att springa 21 km så snabbt jag vill" när då tex denna kvinna på fredag ska försöka avverka 10 km på ett och samma lopp? Nu har ju dock alla olika förutsättningar, mål med sin träning eller liknande men kan vara bra att få en reality check-up så att säga!


Ja, lägg till att hon ofta är nyfiken över vilka lopp jag tänker springa, hur min träning går, samt nyfiket ställer frågor om min matlagning... 

Så har vi en solklar inspirationskälla som jag brukar tänka på när jag ifrågasätter varför jag gör det jag gör och har de mål jag har!


Vill man så kan man!

4 kommentarer:

  1. Och du är min inspirationskälla! Du har inte vilja. Du ÄR vilja. Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, dom orden värmde riktigt fint ska jag säga dig...

      Tack från botten av mitt hjärtat, sjukt kul att höra! :)

      Radera
  2. Och du är också min inspokälla och framförallt min sambos dregla-över-god-mat-inspirationskälla. Han läser fan din blogg oftare än jag och då snackar vi OFTA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, du är för snäll och din sambo verkar helt klart gilla min mat så jag inväntar en inbjudan till er palats med nypolerad grill och högvis med kött så jag får visa mina färdigheter IRL ;)

      Radera