söndag 9 juni 2013

Dagens kost

Blev en söndagsmiddag där jag och frun i huset delade plats i köket...






ca kl 16.30: Hon fixade en hemmagjord coleslaw samt "skrubbning" av färskopotatisen, medans jag fixade den heltstekta fläskfilén, cremefraichesåsen, salladen & ugnrostningen av färskpotatisen!


Middagen blev faktiskt väldigt bra, men gjorde ett misstag enligt mig själv att göra köttet lite väl smakrikt (på ett positivt sätt) så hade passats bäst med en enkel sås och potatis utan alla andra tillbehör! Sen kunde (eller rättare sagt vågade) jag inte steka köttet som jag själv vill äta det då sällskapet som helhet ej uppskattar rosa fläskött!


Dessert blev grädd-, choklad- & noggerglass med nougatsås!


ca kl 20.30: Kvällsmål blev rågflingegröt med chokladkasein, kardemumma och bärmix med en kopp te.

Totalt:
2505 kcal
192g protein
224g kolhydrater
86g fett

Kommentar:
Söndagar är min "heliga" vilodag vilket om jag nu äter som jag gör idag innebär att jag ligger omkring mitt kcalbalans då mitt uppskattade enrgibehov dagar jag tar mig ur sängen är cirka 2600 kcal...

Så söndagar är en "reload" och fettintaget brukar normalt bli väldigt mycket högre än så här, så blev rentav en optimal vilodag för kolhydrater tackar jag inte nej till då det behövs även dagar jag inte rör på mig!

Ps. Det här med periodisk fasta och deff är rentav något jag aldrig kommer tröttna på, för är förbaskat smidigt att äta "när jag vill" och dessutom kan ta både 1 och 2 backningar för att sedan när jag väl kommer hem se om det finns några kalorier kvar att äta. Behöver alltså inte direkt klura på vad jag äter, utan har så pass bra hungerkontroll numera att jag faktiskt ej går bärsärk! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar