söndag 23 juni 2013

Vilodag

Söndagar är min inofficiella vilodag då jag under inga omstädigheter schemalägger nån form av träningsaktivitet, så passar väl bra att titta på när farsgubben tävlar?




Trots att detta är en sport som är lite ångestladdad att tänka på, då jag själv tävlat i denna och har en lång lista på varför jag slutade med sport, så var det faktiskt kul att få se lite mingolf in action så att säga!


Sen blev det en tur till affären, för ikväll blir det en minst sagt enkel söndagsmiddag hos familjen med mig framför grillen!

2 kommentarer:

  1. Åhh, minigolf alltså! Vi har tydligen en bana rätt nära oss, en riktig tävlingsbana enligt vad ryktet säger, och jag har typ två somrar i rad tänkt att besöka den, haha. Måste ta mig i kragen i år... Men blir lite nyfiken, varför slutade du? Iaf några anledningar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp!

      Jasså, nu vet jag inte vart du bor men jag har nog mer eller mindre spelat på samtliga minigolfbanor i stockholm förutom på Ersta Bangolfklubb. Finns många fina banor och jag var faktiskt medlem i en klubb i stockholm min sista 6år som aktiv minigolfare i Tantogården, som har sin anläggning vid Tantolunden! :)

      2 ganska viktiga detaljer till varför jag slutade:
      - Skolan blev lidande, var bortrest torsdag-söndag varje vecka + HELA sommaren. Fick knappt betyg i vissa ämmen pga 0 fysisk delaktighet.
      - När jag var som bäst (sista året som junior) var jag rankad 3:a i världen sen blev jag senior och insåg att jag måste lägga ner ännu mera tid för att hänga med i toppen, vilket helt enkelt fick mig att tappa suget och fanns andra saker som fångade intresset (det sk livet, utanför minigolfbanan)

      Listan skulle kunna göras lång, så skulle kanske rentav skriva ett inlägg om detta? :D

      Radera