fredag 28 juni 2013

Kolhydrater är mitt bränsle?

Då jag igår åt, för mig, helt främmande maträtter har jag verkligen ingen aning om vad exakt jag åt gällande livsmedel och defintivt inte en susning hur pass mycket energi eller för den delen fördelningen av makronutruienter (protein, kolhydrater & fett).



Jag gjorde dock en liten överslagsräkning på allt det gröna och tror faktiskt jag landade runt 350-400g kolhydrater och med tanke på att vågen visade nästan +1kg mot gårdagen så har jag väl i alla fall fyllt buken med något!


Hur som helst, ikväll kl 21.02 går startskottet för Trosa Stadslopp och jag planerar att springa dessa 8,9 km på en tid som innebär personbästa all-time, så här lämnas inget till slumpen!

Så detta är hur dagens uppladdning ser ut!


Lunchen kommer bestå av 500g pasta, 120g rökt skinka, 500g krossade tomater, en burk champinjoner och sen såklart lite kryddor/örter osv så att det går att få ner!


Före loppet tänkte jag istället för att dricka mina kolhydrater mums på en av mina favorit i godishyllan bland dom sura godisarna, nämligen bubblizz.


Det övriga ni ser på bilden är det som blir min "middag", 1 sats Machine Gun Brownies (som jag fick av Emmy igår), sen drygt 1 sats av min egna Black Bean (Protein) Bronwnies och några bitar av min nya kaka jag gjorde i onsdags. 

Skulle jag känna att det finns plats för mer energi så blir det en proteinbar!


Känns som att jag säkrat upp återhämtningen efter loppet ganska bra? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar