söndag 9 juni 2013

Food prep och veckoplanering!


Som vanligt på söndagar så ska kommande veckas kost planeras! (deff or no deff)


Vilket för en gångs skull kommer innebära en del matlagning i vardagen då jag inte vill äta ur matlådor varje måltid, så ser ut att bli lite mer varierad kost av alla dess slag...


Tänkte även återupperliva ett par gamla påhitt som var allt för länge sen jag åt, för blev sugen på både det ena och det andra när jag gick igenom mina recept!


Idag är det ju även den sedvanliga söndagsmiddagen och se ut som att jag kommer få agera grillmästare även denna söndag.

Bara hoppas vädret håller i sig så vi får avnjuta denna utomhus med solsken! (vi har förvisso en inglasad "kuvös" så lite regn hindrar inte uteservering)


Hoppas ni får en fin-fin söndag allemsammans!

7 kommentarer:

  1. Hej Jimmy..
    Först och främst tack för en mycket inspirerande blogg.. Har en fråga: Vad heter din plusklocka som du änvänder? Den verkar vara bra och skojig för en statistik nörd som mig själv...:) Är den lättanvänd??
    Tack ¨på förhand..
    MVH
    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag har en Garmin Forerunner 210:
      https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sport/lopning-fitness/forerunner-210/prod83280.html

      Vilket är deras näst "simplaste" när det kommer till antal funktioner och det är extremt lättanvänd, så kan du bara läsa på de fyra knapparna som finns samt läsa "snabbguiden" som medföljer så är du ute och springer med den inom 5 min ;)

      Radera
    2. Den ligger för övrigt runt 1300-1500kr prismässigt, vilket kanske är lite dyrt för de få funktionerna (jämfört med deras konkurrenter).

      Men jag tyckte garmins övriga modeller är så förbannat fula så valde denna av utseendeskäl och visade sig även att den duger gott och väl åt mig med "tracking-funktioner"! :)

      Radera
  2. Tack för svaret!!
    Får kolla upp det. Är sugen på att börja jogga nu.. Har mest gått powerwalks.. Har andvänt appen: "Mina Spår".. Har funkat bra. Men är nu sugen på att mäta puls ock så..
    Tack för hjälpen.. Får kolla på det när lönen dyker in på kontot..
    MVH
    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju pulsband som funkar med diverse appar i telefonen, så vill man köra runkeeper tex så behöver man ju inte köpa en klocka ;)

      Dock är en klocka smidig av flera skäl, för den klarar gps-tracking i 24h och har typ en standbytid på flera veckor (laddar min max 1 gång/vecka främst pga att jag ändå för över träning och låter den sitta i datorn då).

      Så kan varmt rekommendera detta, för ökar på motivationen att faktiskt träna och försöka springa snabbare! :)

      Radera
  3. mmm ser ut att vara goda hamburgare det där!! härligt uppladdat kylskåp också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan lova dig att dom inte alls var dumma, men då var nog mitt hembakta bröd främst anledningen för dessa burgare var på vanlig nötfärs och inte tex på nymald högrev!

      Hehe, äta bör man annars dör man?

      Radera