måndag 10 juni 2013

Kost- & Träningsplanering vecka 24!

För att spinna vidare på gårdagens inlägg "Food prep och veckoplanering" så kommer denna vecka se lite annorlunda ut...


Jag kommer först och främst laga en hel del mat på kvällarna, mot vad jag normalt gör. Men jag kände helt enkelt att jag kunde ta mig tid till detta för en gångs skull och maten blir ju alltid godast om den äts då den är gjord och ej återuppvärmd!


Som man kan se så kommer jag äta ungefär samma mängd kalorier som senaste tiden med reservation för att jag eventuellt går bananas i löpspåret och springer längre än jag tänkt, då äter jag ikapp för dom extra förbrända kalorierna!


Då det var allt för länge sen jag åt lax, så åkte det upp på menyn och jag insåg även att det var på tok för länge sen jag åt fläskpannaka och davosgröt så har slängt in en vecka med lite av ett bestof-tema!?

Denna vecka blir nog för övrigt första på länge då jag kommer vara tvungen att kringå min normala rutin kostmässigt, så blir nog högst troligt ingen klassisk fredagsmiddag till att börja med. 

Sen på lördag är det bröllop som gäller och har ingen aning om när/var/hur/vad jag får äta så får nog se till att fylla buken med lite protein utifall att så kommer nog äta min första frukost/brunch på länge och inte köra enligt min normala näringstajmning!


Träningsmässigt så hade jag tänkt mig följande upplägg:

  • Måndag: Styrketräning (Marklyft & chins)
  • Tisdag: Lågintesiv löpning, 15km?
  • Onsdag: Styrketräning (Bänk- & militärpress)
  • Torsdag: Högintensiv löpning, 5km + backintervaller?
  • Fredag: Ev. vilodag annars Styrketräning (Knäböj)
  • Lördag: Vilodag pga bröllop
  • Söndag: Ev. vilodag (bakis = vila)


Fredag till söndag ser alltså lite annorlunda ut mot normalt, då jag på fredag eventuellt kommer åka raka vägen till Mantorp för att besöka Gatebil efter jobbet, så någon tid för träning kommer alltså ej finnas!

Detta är dock inte spikat till 110%, så återstår att se hur det blir med den saken!


Vad som däremot är spikat är att jag på lördag ska på ett bröllop så där finns det knappast utrymme för någon träning och jag lär knappast förbli nykter så lär nog inte vara träningsförd dagen efter.

Så kan bli en lång vilohelg som det ser ut nu, vilket mest troligt enbart är positivt med hänseende på återhämtning för kroppen!



I söndags kväll så gjorde jag som vanligt, för jag som rutin att packa träningsväskan med kläder och kosttillskotten jag använder mig av och det kan se ut så här!


Så är mer än redo för att kicka igång denna träningsvecka kl 17.00 ikväll! Då kör vi!?

2 kommentarer:

  1. Vad kul med bröllop! Hoppas att det blir trevligt :D Och du är värd en utekväll, så go, go, go!
    Och det här med matlådor, jag har sååå svårt för det! Lägger hellre ned en stund av lunchen på att laga mat, iaf nästan från scratch. Men borde bli bättre på att planera...
    Sv: Nej, inga sådana planer. När jag bantade förut så körde jag mestadels med 1500 kcal per dag och det fungerade bra, men det blev sådan extrem kontroll på allt hela tiden och det klarar jag inte av... Inte nu iaf. Så därför kör jag lite på måfå, men jag har ju bra erfarenhet av att dieta och vet ju vad det mesta jag äter innehåller kcal-mässigt, så ett överslag i huvudet räcker gott och väl. Jag vet t ex att dagens lunch blev cirka 500 kcal och det känns bra :)
    Äh, jag tycker att vi kan kalla det för lingonvecka! :D Åh, det skall bli så kul att få träffa er alla och jaaa, jag skall sätta betyg på dig! Hihi! :D Du ser säkert till och med bättre ut på riktigt, det tror jag.
    Nej, hrm, skulle inte ens bada i baddräkt, haha :D
    Undrar om träningsvärk kan smitta via nätet? :-o
    Ha en bra dag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe japp, ska faktiskt bli kul för är mitt första som gäller en gammal kompis :) (har ju varit på en hel del släktbröllop)

      Så här går jag väl all-in så att säga, tänker inte fundera på kost och träning iaf det är en sak som är säker! :P

      Låter som du har en relation till köket och uppskattar god mat! :) Tyvärr har jag valt att nedprioritera smakupplevelsen lite under vardagarna men lagar alltid smarta matlådor som smakar "nästan lika gott" uppvärmd!

      Okej, låter som en sund inställning om du inte vill ha sån där 100%-ig koll. Då är det bättre att köra lite på känn och eventuellt behöva tänka lite extra på vad man faktiskt äter. Det är ju minst lika viktigt att inte äta för LITE som för MYCKET, för banta är inte något du ska hålla på med utan är ju deffa ;)

      Haha, får skicka in ansökan om det till.. ja vart fan man nu gör det: - Numera inför vi manliga lingonveckan!

      Ja ska bli spännande, speciellt då jag känner mig lite underlägsen pga könsfördelningen. Men ska nog gå bra :P Då får vi se vad domen blir, kanske får gömma mig i vassen i värsta fall!

      Haha, baddräkt känns lite 70-80-tal och således passé, men kanske blir mode igen? :P

      Better hope not!

      Tack detsamma :)

      Radera