fredag 21 juni 2013

Food prep inför midsommaraftonen!

Då denna midsommar ändå inte blir som tidigare år, eftersom jag ej kan ta nubben till maten så kände jag att i år ska jag prova lite nya saker på middagsbordet när jag kommer minnas hur det smakar!


Så började med igår att göra min livs första västerbottenspaj, vilket inte riktigt blev som jag hade föreställt mig, fick dessutom göra två stycken då pajformen ej räckte till! 

Detta kommer minst sagt bli spännande för har inte ätit denna paj allt för många gånger tidigare...


Sen har jag försökt mig på något som bör kallas för en Fransk potatissallad, som jag faktiskt tror kommer bli sjukt god till kvällens protein som ska grillas (som jag förövrigt outsourcat till min syster).


Har även svängt ihop en kall sås, som faktiskt är gjord på hemmaodlad mynta! Hoppas denna höjer smaken på det som ska ätas till, men det återstår att se!


Hur du nu än firar din midsommar, hoppas du får njuta av god mat och trevligt sällskap hela dagen lång och med lite tur kanske vädergudarna är på din sida!


Glad midsommar!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin midsommar nu! Potatissalladen ser jättegod ut, skall också göra något liknande sedan faktiskt. Är ju urbotaenkelt att göra nyttiga och goda potatissallader :) Kram till dig denna fina dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och hoppas du också får en kanonfin dag! :)

      Ja men visst, är ju larvigt enkelt och vill man ha en krämig rackare är det ju bara ner lite cremefraiche och/eller majonäs så har man en "rydbergsvariant" som blir riktigt god!

      Hoppas din potatissallad blir kanongod ;)

      Radera
  2. Detsamma kompis! Jag började festen redan igår. Var nästan så att jag också behövde joura och vara nykter men slapp det. Så skål min vän. Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, dumt att spara på krutet om det finns där ;)

      Litar på att du tar minst en rackare åt mig och hoppas du får en grymt trevlig afton!

      Radera
  3. Så länge du inte glömt den viktigaste ingrediensen; VÄSTERBOTTENSOST A.K.A VÄRLDENS GODASTE OST kan det ju inte ha blivit allt för pajjigt ;) Och blev det det ändå kan du skicka resterna till mig :)

    Glad midsommar!!! Och som du sa, ses snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den blev faktiskt riktigt bra men är som sagt första gången jag gjorde den så har inte något att jämföra med mer än de gånger jag ätit den på annat håll och minns knappt hur det borde smaka.

      Nu åt jag en hel del, men övriga i sällskapet fokuserade inte på ostpajen så blev faktiskt drygt halva över så borde kanske skicka upp en till dig, men du ska ju neråt i landet så vet inte vilken adress jag ska skriva på paketet? :P

      Radera