torsdag 20 juni 2013

Dagens träning

Jag har nog aldrig varit så nära att inte bara tänka "nu lägger jag mig på rygg och själv-dör"...


Men tog mig runt och på en mycket bra tid, för låg under 22:00 på 5km och bara 33 sekunder långsammare på 8,9km mot tiden som var årsbästa 2012 på Trosa Stadslopp och då sprang jag alltså 1,1 km till i "samma" tempo! Det var dessutom bara 8 sekunder ifrån årsbästa på 10km! :)


Man kan se rätt tydligt att jag höll en väldigt hög puls redan från start som sedan ökade, men hoppas innerligt att det finns lite mer att ge nästa fredag då det är dags för Trosa Stadslopp 2013!

Ps. Fick för övrigt generalhaveri på headset som numera sjunger på sista versen och kan bara konstatera att den spellistan jag hade var totalt värdelös, för fick inte alls in något flyt utan musik störde mig snarare mer än den hjälpte! Ds.

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt börjat springa utan musik, dels för att den inte ska störa om det blir fel och dels tycker jag att jag får bättre kontroll på andningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, har gjort några tappra försök men jag får omvänd effekt av detta och blir helt opepp av att lyssna till mitt flåsande och känna min puls dunka som "musik"...

      Kan ju dock vara smidigt att slippa ha musik, för då kan man ju faktiskt fokusera mer på just löpandet :)

      Radera