fredag 7 juni 2013

Food prep inför kvällens BBQ!

Då jag gillar att planera lite i förväg, åkte köttet ner i marinaden redan igår då en snabbmarinering enligt mig lika gärna då kan vara en rubb! 


Eftersom jag har grillat vildsvinsfilé & vildsvinskotlett, fläskytterfilé, kryddiga korvar och en herrans massor med hamburgare senaste gångerna så fick proteinkällan denna gång bli den styckbit som faktiskt är en (!) av favoriterna i alla kategorier!


Vilket då är fläskfilé, som kommer helgrillas till en lätt rosa innertemp om sällskapet godkänner det! ("överstekt" fläskkött smakar nästan lika illa som nötkött som är welldone) 


Som alltid gör jag helt egen marinad och har försökt få smaken passa in på dom tillbehör som grillvärden bjuder på! :)



Innan detta blir det som vanligt knäböj och viktade chins så jag kommer minst sagt förtjäna denna middag? :D

Vad har ni för storslagna planer denna king-fredag?

2 kommentarer:

  1. Blir nog en kväll i ensamhetens tecken då sambon jobbar natt (som vanligt) så jag passar på att ha tjejkväll med Sex & the City, nagelfix, ansiktsmasker, pedikyr, peeling och vaxning och allt annat som ni killar inte ska förstå att vi ägnar oss åt utan tro att det kommer naturligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lät ju, ja ganska tjejigt men förstår charmen bakom detta på sätt och vis så hoppas ni fick en trevlig kväll :)

      Radera