måndag 3 juni 2013

Planering av kost & träning - Vecka 23!

Som vanligt så är jag alltid ute i god tid med min planering, så jag vet vad jag ska ha för mat i kylen/frysen för att veckan ska gå smärtfritt...


Denna veckas planering var faktiskt delvis redan klar då jag i samma veva som planeringen från förra veckan fick en del bra idéer så hade jag redan lagt in dessa måltider i "kostschemat"!


Så detta är vad jag tänkt äta, men får se exakt hur pass strikt detta kommer följas för är ledig på torsdag så kan bli en "anything can happend"-dag där!?



Hade det inte varit för att min mikrovågsugn efter 6-7 (?) år kastade in handduken i mitten på förra veckan och inga av stans elektronikedjor säljer den jag vill ha (till rätt pris och/eller färg) så har jag en utmaning hur jag ska värma upp min frysta lasange.  Detta kanske blir lösningen? :D


Men i övrigt blir det en ganska enkel vecka matlagningsmässigt utan att på något sätt vara tråkig!


Träningsmässigt så hade jag inte tänkt göra så stor skillnad mot hur en normal vecka ser ut:

  • Måndag - Styrketräning (marklyft + pullups)
  • Tisdag - Löpning / konditionsträning (långpass)
  • Onsdag - Styrketräning (bänk- och militärpress)
  • Torsdag - Löpning & backintervaller? (kortpass)
  • Fredag - Styrketräning (knäböj + chins)
  • Lördag - Löpning / konditionsträning (dagsformen får avgöra)
  • Söndag - VILA!


Förra veckan avverkade jag för att vara exakt 34,28 km "löpning" och vet inte riktigt om det blir så långt sprunget denna vecka, men blir det ett rejält långpass imorrn (som planerat) så kommer kilometrarna ticka på rätt så bra och jag kommer utan problem landa en bra bit över 20 km innan veckan är slut!


Det ni ser ovan är min kvällsrutin jag har innan en träningsdag, jag fördelar upp mina kosttillskott i mina före- och efterträningsburkar och packar min träningsväska (om jag ska raka vägen till gymmet efter jobbet).


Detta är för övrigt mina första kalorier jag intar för dagen, vilket brukar bli runt kl 17-tiden!


Då kör vi, ny vecka & nya möjligheter!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar