fredag 1 mars 2013

Då har man än en gång lurat döden!?

Dom som känner mig vet att jag verkar ha en förkärlek för att kolla gränserna, då jag genom åren gjort många (ofrivilliga) kvalificerade försök att hamna 6 feet under...


Nu ska man inte skämta om döden, men nästan lite komiskt att mitt tema på mina tatueringar är just döden? Utöver detta citat ni ser ovan så har jag en "angel of death" och en "grim reaper" på överarmen!

Hur som helst, igår var det dags för ett nytt försök och måste säga att jag är glad att jag i dagsläget är 100ggr piggare/alertare än jag var för några år sen, för att inte tala om något mer smidig.

För det som hände igår var att en bil, som jag uppfattade det som tänkte stanna när jag skulle passera ett oövervakata övergångsställ, istället för att stanna rentav accelererade och hade mig i sitt bulls-eye? (jag var klädd i signalgrön jacka med x antal reflexer, så jag var ej osynlig trots skymning)

Likt ett kängruskutt lyckades jag missa hans motorhuv men dessvärre landade jag på en bit av gatan som ej var sandad och istället klädd med blankis så jag gjorde en riktigt praktvurpa och landade självfallet på båda knäna och tog emot med händerna.

OBS! Klicka endast på länken om ni vill ha material till erat GORE-galleri, det är alltså blod och sår på denna bild!

Eftersom jag kämpat med ett trasigt vänsterknä sen min viktresa påbörjades så gjorde detta saken knappast bättre, men konstigt nog så gör det inte så ont idag mer än i minisken/korsbandet (?) eller vad det nu är som gör att varje rotatation i knät får det att svida!

So I live to fight another day!

Ps. Detta hindrar dock inte mig (jag är ju en karlsson), för jag kommer besöka gymmet ikväll och se hur det känns (är tyvärr böj på schemat). Får väl bli en herrans massor med chins i värsta fall! Ds.

11 kommentarer:

  1. Jag har använt leangains nu i 4 dagar och har innan d et legat på ett underskott genom att höfta lite sådär på kalorierna.
    Men nu har jag gått upp i vikt av att använda lg, är det meningen att man går upp lite i början för att sedan gå ner?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar du inte åt speciellt kolhydratrikt när du åt med "underskott genom att höfta lite sådär på kalorierna"!?

      Hur äter du nu med LG rent kcalbalansmässigt, överskott/underskott?

      Rent spontant är det rätt mycket mer kolhydrater än normal kosthållning om man äter enligt LG (okej inte vilodagar), vilket gör att du mest troligt fyller på dina glykogendepåer genom att binda upp mer vätska. Men svårt att säga när jag inte vet hur din näringstajming ser ut och heller inte kcalintag.

      Mitt tips är att ha is i magen 1-2 veckor och utvärdera sedan och ev. justera ner kcalintaget något om vikten ej planat ut (vilket jag tror den kommer göra, för att sedan vända till en minskning om det är kcalunderskott du siktar på)

      Läsvärt i ämnet vikt:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/01/personvagen-djavulens-pafund.html

      Radera
  2. Träningsdagar:
    225g protein 39% av totala kalorierna
    50g fett 19% av totala kalorierna
    240g kolhydrater 42% av totala kalorierna

    Vilodagar:
    225g protein 52% av totala kalorierna
    80g fett 41% av totala kalorierna
    30g kolhydrater 7% av totala kalorierna

    Ja, jag åt inte mycket kolhydrater förut så ja, kanske är glykogendepåerna då. Satsar på kcalunderskott, ja. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med denna fördelning tycker jag du ger det lite tid, du har inget att oroa dig över än iaf utan tror det är lite varians på vågen alt. påfyllning av glygkogen!

      För övrigt...

      Intressanta makros, speciellt vilodagarna. Finns det någon vetenskap bakom att hålla ett så sjukligt lågt kolhydratintag då? *nyfiken*

      För jag personligen åt högst sällan regelrätt lowcarb. Men jag åt heller inte så mycket protein (snittade 201g/dag under höstdeffen), så fick mer kcal att fördela på kolhydraterna :)

      Nu var jag dock inte så nitisk och kommer höst troligt aldrig mer deffa med LG-inspirerade makros utan köra på samma som jag kör nu men färre kalorier (som främst tas från kolhydraterna och 5-10g fett mindre).

      Radera
    2. btw, hur ser spliten ut under veckan... är det 3 workout- och 4 restdays?

      Tänkte då jag får kcalen till ca 2400 vs 1800 och det om något MÅSTE bara vara kcalunderskott sett över en vecka :)

      För jag deffade på 2700 kcal/snitt på slutet och tappade 1kg/vecka... men var så klart en del kardio inblanda :P

      Radera
    3. Råkade posta fel makros på vilodagarna, brukar köra på ungefär 60g kolhydrater då. Kör efter macros från rippedbody.jp :) Jag varierar, kör ibland 3 och ibland 4 gånger. Vad menade du med 2400 vs 1800?

      Jag kör inge cardio alls. :-)

      Radera
    4. Aha, såg nu att jag kollade lite konstigt (jag skriver själv alltid fettet sist) och räknade dessutom helt galet i huvudet. 60g kollisar låter mer humant, för 20g är ju nästan = 0 i min mening och känns onödigt :P

      Radera
  3. Ojojoj! Det var ingen angenäm syn men kanske ändå tur i oturen? Att du fick blodiga knän istället för spräckt skalle?
    Jisses vilka nuts det finns ute i trafiken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså worst-case så hade det ju kunnat sluta riktigt illa, så får väl se det som en tur-i-oturen-situation.

      Men aldrig kul att skada sig och jag som hade börjat få ordning på mitt dåliga knä och rentav tänkte damma av min motocross nu i vår men ser ut som den planen sket sig! :'(

      Radera
    2. Helt sant. Skador eller andra typer av käppar i hjulen är inte kul någonstans. En av de sämre företeelserna på den jord faktiskt!
      Krya på dig!

      Radera
    3. Nej, men bara försöka göra det bästa av situationen... jag är ganska van att vara skadad/ej 100%-ig så lärt mig att träna runt det onda eller iaf inte deppa ihop :P

      Tackar så mycket!

      Radera